Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi \ Uluslararası Girişimcilik
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Bu dersin amacı, girişimcilere 21. yüzyılda ekonominin getirdiği zorlukları ve değişimleri karşılama becerileri kazandırmaktır. Her yerde bulunan teknoloji, insanların çalışma, yaşama ve oyun oynama şeklini değiştirdi. Çağdaş toplum kalıcı yoksulluk, eşitsizlik, gıda ve su güvenliği, enerji sıkıntısı, küresel iklim değişikliği ve çevresel bozulma gibi ele alınması gereken sayısız sorunla karşı karşıya. Bu bağlamda, karmaşık sorunlara esnek bir şekilde cevap vermek, etkili iletişim kurmak, bilgiyi dinamik olarak yönetmek, ekiplerde çalışmak ve çözüm üretmek, teknolojiyi etkin kullanmak ve sürekli yeni bilgi üretmek çok önemlidir. Çevreyi anlama, değişiklikleri uygulama, alışkanlıkları tanıma, eleştirel ve yaratıcı düşünme, takımlarda iletişim kurma ve işbirliği yapma, karar verme ve inovasyonun uygulanması, girişimcileri bilinmeyen durumlarda ve bilinmeyen gelecekte başarılı olmaya hazırlayacak temel becerilerdir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Traction by Gino Wigman, The bases of social power by Bertram H. Raven, Emotional Intelligence by Travis Bratberry and Jean Greaves, Leading Changes by John Kotter, Organizatinal Culture and Leadership by Edgard H. Schein, Handbook of Communications Skills by Owen Hargie
Bu ders, öğrencilere gelişen 21. yüzyıl ekonomisinde yön bulmaları için gerekli girişimcilik becerilerini kazandırır. Eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi, etkili iletişimi, ekip çalışmasını ve teknolojik uyarlanabilirliği teşvik eder. Öğrenciler, küresel zorlukların üstesinden gelmek, değişimi uygulamak ve belirsiz ortamlarda sürdürülebilir iş çözümleri yaratmak için karar verme, liderlik ve inovasyon becerilerini geliştireceklerdir.
1. Öğrenciler girişimcilik fırsatlarını belirleyebilir ve karmaşık küresel zorluklara yönelik yenilikçi çözümler geliştirmek için ekonomik, teknolojik ve sosyal eğilimleri analiz edebilir.
2. Öğrenciler, belirsizliği etkili bir şekilde yönetmek ve dinamik iş ortamlarında değişimi uygulamak için karar verme süreçlerini ve problem çözme stratejilerini inceleyebilir.
3. Öğrenciler girişimcilikte teknolojinin, işbirliğinin ve sürdürülebilir uygulamaların rolünü anlayabilir ve bu kavramları gerçek dünyadaki iş senaryolarına uygulayabilir.
4. Öğrenciler hızla değişen küresel ekonomide ekipleri yönetmek, yeniliği teşvik etmek ve iş başarısını artırmak için gerekli olan eleştirel düşünme, liderlik ve iletişim becerilerini geliştirebilir.
1. Hafta: Çevreyi Anlamak
2. Hafta: Etki Gücü
3. Hafta: Değişikliklerin Uygulanması
4. Hafta: Değişikliklerin Uygulanması – Karşılaştırmalı Analiz
5. Hafta: Örgüt Kültürü
6. Hafta: Toksik Liderlik
7. Hafta: Yaratıcılık ve Yenilik
8. Hafta: İletişimin Gücü
9. Hafta: Karar Verme Süreci
10. Hafta: Çekiş – Organizasyon Nasıl Yönetilir?
11. Hafta: Organizasyonun Altı Kritik Bileşeni
12. Hafta: Son Pratik Alıştırma
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Tartışmalar ve aktif katılım %40
• Sınıf sunumları ve projeler %40
• Derse Katılım %20
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|