İNG002

İngilizce 2

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Yabancı Diller \ Yabancı Diller Bölümü
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
2
4
Zorunlu
İngilizce
Ön Koşullar
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Dersi Alan Programlar
İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü Hariç Tüm Programlar
Ders Tanımı
Bölüm İngilizcesi II, öğrencilerin okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini akademik kullanım açısından geliştirmeyi hedefler. Bu beceriler ders saatlerine dahil edilmiştir. “Okuma” bölümü okuma metinlerinin çalışılmasından oluşur ve öğrencilerden; bu metinleri ana fikirleri ve detaylarını belirleme, metnin iç tutarlılığı ve anlam bütünlüğüyle ilişkili olarak amaçlarını anlama, soyut ve somut bilgilerin farkına varma, eleştirel düşünme becerilerini kullanarak çıkarımlarda bulunmaları istenmektedir. “Dinleme” bölümü akademik dersler ve kısa bilgilendirici konuşmaları içeren dinleme parçalarının çalışılmasından oluşur. Not alma teknikleri, öğrencilerin bilgiyi anlamalarına ve belirli bir konu üzerinde konuşmalarında kullanmalarına yardımcı olmak için öğretilir. Okuma bölümünde ele alınan beceriler bu bölümde de çalışılacaktır. “Konuşma” bölümü, farklı konularda rapor hazırlama ve sunma, uygun teknikleri kullanarak grup tartışması yürütme, ve öğrenilen konular üzerine eleştirel düşünme ve konuşma stratejilerini kullanarak konuşma ve yorum yapma becerilerine odaklanır. “Yazma” bölümü, öğrencilerin belirli bir konu için gerekli olan amacı, okuyucuyu ve metin türünü analizi etmelerini ister. Derslerin ve okuma metinlerinin belirli teknikler kullanarak uygun biçimde özetinin yazılması çalışılacaktır. Üslup ve biçemin analizi bu bölümün odak noktası olacaktır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Oxford EAP Upper-intermediate (B2)
Yazarlar: Edward de Chazal & Sam McCarter
Ders Amaçları
Öğrencilerin; anlamı bağlamdan çıkarma, terimleri tanımlama ve sözcük yapımı yöntemleriyle sözcük bilgilerini; önokuma/dinleme, tahmin etme, hızlı okuma, tarama, ana fikri bulma, üslup ve tonu analiz etme, bilgi ve görüşü ayırt etme, bakış açısını ve değişmeceli dili anlama, okuma hızını artırma gibi çeşitli stratejiler aracılığıyla okuma ve dinleme becerilerini; rapor yazma ve akademik bağlamda özetleme becerilerini, kısa rapor sunumu ve grup tartışmalarını içeren çeşitli sözlü etkinlikler aracılığıyla konuşma becerilerini geliştirmektir
Ders Çıktıları
1. Okuma ve dinleme materyallerinde karşılaştıkları bilinmeyen kelimelerin anlamını bağlamdan çıkarabilir. Akademik ve teknik terimleri tanımlayabilir ve ilgili bağlamlarda doğru şekilde kullanabilir
2. Ön okuma, hızlı okuma, tarama gibi stratejileri kullanarak metinleri daha etkili bir şekilde anlayabilir.
3. Okudukları veya dinledikleri metinlerin ana fikrini belirleyebilir ve destekleyici ayrıntıları ayırt edebilir ve bir metnin üslubunu ve tonunu analiz ederek yazarın amacı ve duygusal yönelimi hakkında çıkarımlarda bulunabilir.
4. Bilgi ve görüşü ayırt edebilir, bir metnin nesnel ve öznel yönlerini tanımlayabilir. Bir metindeki bakış açısını belirleyebilir ve dili yorumlayabilir.
5. Akademik bağlamda etkili özetleme tekniklerini kullanarak yazılı ve sözlü özetler oluşturabilir.
6. Verilen bir konu hakkında kısa bir rapor hazırlayarak akademik yazma becerilerini geliştirebilir ve raporlarını sunabilir ve sunum tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilir.
7. Grup tartışmalarına aktif olarak katılarak fikirlerini akademik bir üslupla ifade edebilir ve tartışma stratejilerini uygulayabilir.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: Derse giriş, kurallar ve dersin tanımı, Ünite 7: Culture - Tartışma
2. Hafta: Okuma: Task 1-2, Task 3-4, Ünite 7C: Dinleme Task 1-2, Task 3-5 + Ekstra Dinleme: Ders Özeti Çıkarma
3. Hafta: Ünite 8: Interpretation Tartışma + Task 1, Task 2-5, Ünite 8C: Dinleme: Interviews Task 1-3 , Task 4-6 + Ekstra Dinleme: Ders Özeti Çıkarma
4. Hafta: Ünite 9D: Dinleme Task 1-3, Ekstra Dinleme: Ders Özeti Çıkarma, Rapor Sunumu & Konu Seçimi, Quiz 1 (%10) Ders Özeti Çıkarma
5. Hafta: Sınıf içi Çalışma 1(Rapor Sunumu), Sınıf içi Çalışma 1(Rapor Sunumu), Ünite 9A: Persuasion Task 1-4, Task 5-8
6. Hafta: Ünite 9C: Konuşma Task 1-3, Task 4-5, Sınıf içi Çalışma 2(Rapor Sunumu), Sınıf içi Çalışma 2(Rapor Sunumu)
7. Hafta: Ünite 10A: Connection Task 1, Task 2-5, Ünite 10C: Dinleme Lectures Task 1-3, Task 4-5
8. Hafta: Sınıf içi Çalışma 3(Rapor Sunumu), Sınıf içi Çalışma 3(Rapor Sunumu), Ünite 11D: Konuşma Presentations: Task 1-2, Ünite 11D: Task 3-5
9. Hafta: Quiz 2: Rapor Sunumu (%17,5), Ünit 11A: Technology Task 1-2, Task 3-5
10. Hafta: Ünite 12A: Dinleme (Task 1-3), Task 4, Ünite 12B: Okuma Task 1-3, Task 4-8
11. Hafta: Ekstra Materyal: Grup Tartışmaları, Ekstra Materyal: Grup Tartışmaları, Ekstra Materyal: Grup Tartışmaları – Pratik 1, Ekstra Materyal: Grup Tartışmaları – Pratik 2
12. Hafta: Quiz 3: Grup Tartışmaları (%12,5)
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav %25
• Final %35
• Kısa Sınav 1: Ders Özeti Çıkarma %10
• Kısa Sınav: Rapor Sunum %17,5
• Kisa Sınav: Grup Tartışması %12,5
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Ders Çıktısı
1
2
3
4
5
6
7