Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi \ İktisat
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Üretim, istihdam ve büyümeye ilişkin kavramlar: dış denge, iç denge; para politikası; maliye politikası; yapısal reformlara ilişkin kavramlardan oluşan bir kavram kümesinin tanımlanarak incelenmesi. Temel akım-stok ilişkilerinin ortaya konulması. Bu çerçevede reel ve finansal göstergelerin ve bu göstergelerle ilişkili bilançoların yorumlanması.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Bu ders, üretim, istihdam ve ekonomik büyüme ile ilgili temel kavramları tanımlayıp inceleyerek, makroekonomik göstergelerin yorumlanmasına yönelik teorik ve analitik bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır. Para ve maliye politikalarının yanı sıra yapısal reformların ekonomi üzerindeki etkileri değerlendirilecek, reel ve finansal göstergeler ile bilançoların analizi yapılacaktır.
1. Makroekonomik temel kavramları ve göstergeleri tanımlayarak, ekonomik büyüme, işsizlik, enflasyon ve iş çevrimleri arasındaki ilişkileri analiz edebilir.
2. Para ve maliye politikalarının ekonomik denge üzerindeki etkilerini değerlendirerek, merkez bankası ve kamu maliyesine ilişkin temel politika araçlarını yorumlayabilir.
3. Dış denge, döviz kuru ve beklenti yönetimi gibi konular çerçevesinde ekonomik istikrar politikalarını ve uluslararası makroekonomik ilişkileri analiz edebilir.
1. Hafta: İktisadın 10 Temel İlkesi
2. Hafta: İktisadi model
3. Hafta: İşsizlik sorunu
4. Hafta: Enflasyon Sorunu
5. Hafta: Enflasyonun nedenleri
6. Hafta: İktisadi büyümenin analizi
7. Hafta: Kısa dönem iktisadi Dalgalanmalar
8. Hafta: Stabilizasyon Politikaları : Para Politikası (1)
9. Hafta: Stabilizasyon Politikaları : Para Politikası (2)
10. Hafta: Stabilizasyon politikaları : Maliye Politikası
11. Hafta: Dış denge
12. Hafta: Beklentiler ve döviz kuru
Referens Değerlendime Ölçütleri
Ödev % 10
Ara sınav % 40
Final % 50
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|