Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Fen Edebiyat Fakültesi \ Türk Dili ve Edebiyatı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Türk Dili ve Edebiyatı Programı Dışında Bütün Programlar
Bu dersin ilk 5 haftası diksiyon ve sözlü anlatım, 21. yüzyıl becerileri, eleştirel düşünme ve not alma-rapor hazırlama üzerinedir. Dersin 5 haftadan oluşan ikinci bölümünde ilk olarak özgeçmiş ve niyet mektubu hazırlama, elektronik mail yazma teknikleri gösterilecektir. Son 3 haftada ise edebiyat ve dilin diğer disiplinler ile olan ilişkisine değinilecektir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Uzak sisteminde paylaşılacak olan 10 haftayı kapsayan videolar ve powerpoint sunumları.
Diksiyon ve sözlü anlatım türlerine dair bilgi sahibi olmak
Eleştirel düşünmeyi, not alma yöntemlerini ve rapor hazırlamayı öğrenmek
Mail, dilekçe, niyet mektubu vb. metinleri yazabilmek
Dil ve edebiyatın diğer bilim dallarıyla ilişkisini açıklamak
1. Diksiyon kurallarına uygun konuşmayı ve sözlü anlatım türlerini öğrenir.
2. Eleştirel düşünme biçimleri ve not alma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
3. Mail, dilekçe vb. metinleri yazma becerisi kazanır.
4. Dil ve edebiyatın diğer bilimlerle interdisipliner ilişkilerini kavrar.
1.Hafta: Diksiyon (video ders kaydı)
2.Hafta: Sözlü Anlatım Türleri (video ders kaydı)
3. Hafta: Eleştirel Düşünme (video ders kaydı + Sunum)
4.Hafta: 21. Yüzyılda Okuryazarlık (Sunum)
5. Hafta: Not Alma ve Rapor Hazırlama (Sunum)
6. Hafta: CV ve Niyet Mektubu Hazırlama (video ders kaydı)
7. Hafta: E-Mail ve Dilekçe Yazma (video ders kaydı)
8. Hafta: Etkili Yazım Teknikleri (video ders kaydı)
9. Hafta: Disiplinler Arası İlişkiler Bağlamında Edebiyat ve Dil I (video ders kaydı)
10. Hafta: Disiplinler Arası İlişkiler Bağlamında Edebiyat ve Dil II (video ders kaydı)
11. Hafta:
12. Hafta:
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav: % 50
• Final: % 50
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|