Bu ders, siyaset teorisinin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve farklı düşünürlerin siyasal yaklaşımlarını inceleyen kuramsal bir derstir.
Yönetim, devlet, otorite, özgürlük ve eşitlik gibi kavramları ele alarak, siyasal düşünce tarihinin ana hatlarını akademik bir çerçevede sunar.
Aristoteles, Politika, M. Tunçay (çev.), İstanbul: Remzi, ~M.Ö.350/2010, ss. 7-29
Platon, Devlet, S. Eyüboğlu & M. A. Cimcoz (çev.), ~M.Ö.380/2007, İstanbul: TİBKY, ss. v-74
Platon, Yasalar, C. Şentuna & S. Babür (çev.), ~M.Ö.360/2012, İstanbul: Kabalcı, ss. 157-185
Cicero, Devlet Üzerine, C. Çevik (çev.), İstanbul: TİBKY, M.Ö.54-51/2014, ss. 113-155
Farabi, İdeal Devlet, A. Arslan (çev.), İstanbul: Divan, 948/2013, ss. 97-109
Niccolò Machiavelli, Prens, Nazım Güvenç (çev.), İstanbul: Anahtar, 1532/1999, ss. 9-36
Thomas Hobbes, Leviathan: Veya Bir Din ve Dünya Devletinin İçeriği, Biçimi ve Kudreti, S. Lim (çev.), İstanbul: Yapı Kredi, John Locke, Hükümet Üstüne İkinci Tez, A. Doğan (çev.), İzmir: İlya, 1690/2010, ss. 27-41 ve 79-136
Jean-Jacques Rousseau, Toplum Sözleşmesi, V. Günyol (çev.), İstanbul: TİBY, 1762/2006, ss. 3-52
Montesquieu, Kanunların Ruhu Üzerine, F. Baldaş (çev.), Ankara: Seç, 1748/2004, ss. 27-51 ve 119-133
Karl Marx ve Friedrich Engels, Alman İdeolojisi, T. Ok ve O. Geridönmez (çev.), İstanbul: Evrensel, 1845-6/2013, ss. 7-17 ve 27-77
Siyaset Bilimi'nin temel derslerinden biri olan Siyaset Teorisi, Antik Yunan'dan Ortaçağ'a, Rönesans ve Reform süreçlerinden Aydınlanma'ya ve oradan da
günümüze kadar uzanan geniş bir tarih aralığında siyaset kavramının ve onunla ilişkilendirilebilecek yönetim, devlet, otorite, din, özgürlük, eşitlik, birey gibi
kavramların teorik ve tarihsel birer çerçeve içerisinde sunumunu hedeflemektedir
1. Öğrenciler, Antik Yunan'dan günümüze kadar uzanan siyasal düşünce geleneğini kavrayabilir.
2. Öğrenciler, teorik ve tarihsel bağlamda siyaseti değerlendirebilir.
3. Öğrenciler, farklı dönemlere ait siyasal teorileri günümüz siyasal meseleleriyle karşılaştırarak eleştirel bir bakış açısı geliştirebilecektir.
4. Öğrenciler, kapsamlı okuma listesi çerçevesinde siyasal teorik metinleri analiz edebilme, akademik tartışmalara katılabilme ve bu metinlerden elde edilen bilgileri sentezleyerek yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme becerisi kazanacaktır.