İKT435

Türkiye Ekonomisinden Güncel Konular

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi \ İktisat
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
3
6
Seçmeli
Türkçe
Ön Koşullar
İKT105
Dersi Alan Programlar
İktisat
Ders Tanımı
Temel makroekonomik ilişkiler. Türkiye'nin temel makroekonomik göstergeleri. 1980 sonrasında Türkiye ekonomisi: Kazanımlar ve sorunlar. Türkiye ekonomisinin temel sorunları ve reform ihtiyacı. Ekonomik yapıyı değiştirmeye yönelik politikalar. Reform yapmanın politik iktisadı. Reform alanları ve öncelliğin önemi. Kurumsal yapı.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
1) Özatay, F., 2010. "Europe: Counter-Cyclical Policies in Light of the Global Financial Crisis: The Case of Turkey", Journal of Globalization and
Development, 1(1), Article 18.
2) Özatay, F., 2014. Finansal Krizler ve Türkiye, beşinci baskı, Doğan Kitap.
3) Özatay, F., 2015. “2000’li Yıllarda
Türkiye Ekonomisi”, İktisat İşletme ve Finans, 30, Mayıs 350.
4) Özatay, F., 2016. “Turkey’s Distressing Dance with Capital Flows”, Emerging Markets Finance and Trade.
5) Özatay, F., 2017. “Ders Notları”, (power-point sunumları şeklinde).
6) Özatay, F., 2016b. “The Policy Response in Emerging Market Economies in the G-20”, Managing Complexity: Economic Policy Cooperation after
the Crisis içinde, T. Bayoumi, S. Pickford, P. Subachi, (derleyenler), bölüm 8, 207-237, Brookings Institution Press, Washington DC.
7)BenassyQuere, A., Coeure, B., Jacquet, P. ve Pisani-Ferry, J. 2010. Economic Policy: Theory and Practice (6. bölüm), Oxford.
8) İkili gruplar halinde farklı projeler alan öğrencilere seçtikleri konulara göre ek kaynaklar
Ders Amaçları
Temel makroekonomik ilişkileri ve makro göstergeler arasındaki bağları incelemek. Türkiye'nin temel makroekonomik göstergelerini analiz etmek. 1980 ve sonrasında Türkiye'de uygulanan politikaları kısaca tartışmak. Türkiye ekonomisinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz etmek. Türkiye ekonomisinin temel sorunlarından yola çıkarak yapısal reform alanlarını saptamak. Reform yapmanın zorluğunu tartışmak. Kurumsal yapının önemini anlamak. Bu alanlarda öğrencilere önerilen alternatif proje konularından öğrencilerin seçtikleri konuyu tartıştıkları rapor yazmaları ve sınıfta sunmaları.
Ders Çıktıları
1. Türkiye ekonomisinin güncel durumunu makroekonomik göstergeler üzerinden analiz edebilir.
2. Türkiye’nin refah seviyesini artırmak için öncelikli çözüm gerektiren ekonomik sorunları tartışabilir.
3. Reform süreçlerinde karşılaşılan engelleri ve reform yapmanın zorluklarını değerlendirebilir.
4. Bilimsel bir rapor hazırlayıp, sınıf ortamında etkili bir sunum yapma becerisini geliştirebilir.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: I) Önemli makroekonomik ilişkiler.
2. Hafta: I) Önemli makroekonomik ilişkiler. II.1) Türkiye ekonomisinin temel makroekonomik büyüklükleri
3. Hafta: II.1) Türkiye ekonomisinin temel makroekonomik büyüklükleri. II.2) Yakın geçmiş: 1980-2001.
4. Hafta: II.3) Makrekonomik istikrar yolunda adımlar: 2001 krizi sonrası. II.4) Statüko.1: Sermaye hareketlerine duyarlılık.
5. Hafta: II.5) Statüko-1: Küresel kriz, Türkiye ve diğer yükselen piyasa ekonomileri. III.1) Statüko-2: Yakınsama.
6. Hafta: III.2) Statüko sapması: Reform yapmanın zorluğu
7. Hafta: III.2) Statüko sapması: Reform yapmanın zorluğu. III.3) Kurumsal yapının önemi.
8. Hafta: III.3) Kurumsal yapının önemi.
9. Hafta: III.4) Statükoyu değiştirmek: Nasıl?
10. Hafta: Proje sunumları
11. Hafta: Proje sunumlar
12. Hafta: Proje sunumları
Referens Değerlendime Ölçütleri
Derse Katılım % 10
Proje % 45
Final % 45
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Ders Çıktısı
1
2
3
4